Végzettségek és jelenlegi munkahely, elismerések
Magyar-orosz szakos általános iskolai tanári, orosz szakos középiskolai tanári oklevéllel és egyetemi doktori címmel rendelkezem. 1992-ben a Kenti Állami Egyetemen (Kent, Ohio, Amerikai Egyesült Államok), könyvtáros-informatikus szakképesítést szereztem. A PhD-fokozatot 2002-ben nyertem el az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, 2008-ban habilitáltam a Debreceni Egyetemen.
Az Eszterházy Károly Egyetem Jászberényi Campusán, habilitált főiskolai tanárként az informatikus könyvtáros szak felelőse vagyok és vezetem a Tudástechnológiai Intézetet.
Tagja vagyok a Neveléstudományi Doktori Iskola Iskolapedagógia kutatócsoportjának és vezetem annak Információs társadalom kutatóműhelyét. (A kutatást az EFOP-3.6.1-16-2016-00001 „Kutatási kapacitások és szolgáltatások komplex fejlesztése az Eszterházy Károly Egyetemen" pályázat támogatja)
Praising quotes about my achievements
The Koltay Assertion
This assertion, described by Koltay (2011) contends that low level of information literacy contributes to the proliferation of information overload (Davis, 2018)
Breaking new ground
Directing attention of library and information science to data governance by Koltay (2016) is an important step in breaking new ground to our knowledge of data management practices that fosters translational research (Witt, 2018).
Sources:
Davis, N: DSIA Glossary of Information Architecture Terms, 2018 http://www.methodbrain.com/dsia/glossary/
Koltay, T.: Information overload, information architecture and digital literacy. Bulletin of the American Society for Information Science and Technology, Vol. 38, No. 1, 2011, 33-35, http://www.asis.org/Bulletin/Oct-11/OctNov11_Koltay.pdf)
Koltay, T.: Data governance, data literacy and the management of data quality. IFLA Journal, Vol. 42, No. 4, 2016, 303-312, https://doi.org/10.1177%2F0340035216672238
Witt, S: Promoting translational research within the global library and information community: Access to research dissemination, promotion of timely issues, and professional development through IFLA Journal, Vol. 3, No. 2, 2018, 103-108.